Παραγωγή: | Finos Film |
Α' Προβολή: | 3 Δεκεμβρίου 1951 |
Κατηγορία: | Δραματική |
Είδος: | Αισθηματική |
Σκηνοθεσία: | Φρίξος Ηλιάδης |
Σενάριο: | Φρίξος Ηλιάδης |
Ηθοποιοί: | Ειρήνη Παπά, Νίκος Τζόγιας, Ελένη Ζαφειρίου, Γιάννης Αργύρης, Χριστίνα Καλογερίκου, Λάκης Σκέλλας, Γιώργος Φούντας, Ανθή Μηλιάδου, Άννυ Παπαγεωργίου |
Μουσική: | Μάνος Χατζιδάκις |
Φωτογραφία: | Αριστείδης Καρύδης-Φουκς |
Σκηνογραφία: | Φαίδων Μολφέσης |
Μακιγιάζ: | Σταύρος Κελεσίδης |
Εισιτήρια: | 77.973 |
Διάρκεια: | 78' |
Ένας νεαρός ζωγράφος επιστρέφει στη γενέτειρά του, το Μυστρά, όπου η μητέρα του τον προτρέπει να συνεχίσει μία παλιά οικογενειακή βεντέτα. Αυτός όχι μόνο δεν το κάνει, αλλά ερωτεύεται την κόρη της αντίπαλης οικογένειας, με μοιραίες συνέπειες.
Με αυτή την ταινία, καθιερώνεται η μοναδική Ειρήνη Παππά, ενώ εμφανίζεται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο, ο ηθοποιός Γιώργος Φούντας.
Με ιδιαίτερα καλλιτεχνικά χαρακτηριστικά, τόσο σε σκηνοθεσία όσο και σε φωτογραφία, η ταινία κατάφερε να αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα στο Φεστιβάλ των Καννών.
Αν και υπάρχει το αρχικό αρνητικό της ταινίας, δεν κατάφερε να αποκατασταθεί ψηφιακά, λόγω προβληματικού υλικού.
Παραγωγή στο ύψος των ξένων έργων
Πηγή: Εφημερίδα "Η Κινηματογραφική Εβδομάς", Δεκέμβριος 1951
Ένα ενδιαφέρον ελληνικό έργο, το δεύτερο φέτος, προβάλλεται σε τέσσαρες κεντρικές αίθουσες. Είναι η «Νεκρή Πολιτεία» της «Φίνος Φιλμ», η οποία είναι αναμφισβητήτως η πρώτη ελληνική παραγωγή που οπτικώς στέκεται εις το ύψος των ξένων έργων. Η φωτογραφία και μόνον η φωτογραφία κάνει αυτό το έργο να ξεχωρίζει. Για πρώτη φορά φάνηκε στην οθόνη η όμορφη ελληνική ύπαιθρος. Για πρώτη φορά ένα εσωτερικό έμοιασε αληθινό, βαρύ, σωστό και όχι φτιαγμένο από προχειρότητες, χαρτόνια και αγουστία.
Ο φωτογράφος, ο οπερατέρ κ. Καρύδης, έκανε λαμπρή εργασία. Εις αυτόν κυρίως οφείλεται η καλή πλευρά της ταινίας, εις αυτόν και εις τον κύριο Φίνο, ο οποίος του έδωσε τις τεχνικές δυνατότητες και εβοήθησε όσο μπορούσε και ίσως και περισσότερο, εις την πραγματοποίησι μιας ταινίας αξιώσεων.
Σπουδαία φωτογραφία
Πηγή: Γιάννης Σολδάτος, "Ένας αιώνας ελληνικός κινηματογράφος", Σελ 108, Ά τόμος, 2000
Στη δραματική περιπέτεια «Νεκρή Πολιτεία» (1951) του Φρίξου Ηλιάδη, εντυπωσιακή είναι η παρουσία των τειχών του Μυστρά, μέσα από τη σπουδαία φωτογραφία του Αριστείδη Καρύδη- Φουκς.