Παραγωγή: | Finos Film |
Α' Προβολή: | 23 Απριλίου 1945 |
Κατηγορία: | Δραματική |
Είδος: | Αισθηματική |
Σκηνοθεσία: | Δημήτρης Ιωαννόπουλος |
Σενάριο: | Δημήτρης Ιωαννόπουλος |
Ηθοποιοί: | Δημήτρης Μυράτ, Καίτη Πάνου, Αλέκος Λειβαδίτης, Σαπφώ Αλκαίου, Χρυσούλα Μυράτ, Περικλής Γαβριηλίδης |
Μουσική: | Χρήστος Χαιρόπουλος |
Φωτογραφία: | Πρόδρομος Μεραβίδης |
Σκηνογραφία: | Μάριος Αγγελόπουλος |
Διάρκεια: | 95' |
Την ηρεμία ενός χωριού έρχεται να ταράξει η άφιξη μιας πλούσιας κοπέλας από την Αθήνα. Η Ρένα εγκαθίσταται στο χωριό, μαζί με τη θεία και τον μικρό της αδελφό, ο οποίος υποφέρει από καρδιακή ανεπάρκεια και έχει ανάγκη από γαλήνη και καθαρό αέρα. Ο νεαρός γιατρός του χωριού γοητεύεται από τα θέλγητρα της Ρένας, αλλά απογοητεύεται καθώς εκείνη τον περιφρονεί λόγω της ταπεινής καταγωγής του. Ωστόσο, η ευγενική και άδολη φυσιογνωμία του γιατρού επιβάλλεται σταδιακά..
Είναι άξιο αναφοράς ότι η ερειπωμένη μετά από πυρκαγιά βίλλα, στην οποία γυρίστηκε η ταινία στην περιοχή των Αναβρύτων, αγοράστηκε από τον γνωστό επιχειρηματία Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ο οποίος συντήρησε τα ερείπιά της, τα οποία σήμερα ανήκουν στην είσοδο του μεγάλου κτήματός του (πρώην κτήμα Βορρέ). Η βίλλα λειτουργεί σήμερα σαν πινακοθήκη στεγάζοντας έργα Ελλήνων καλλιτεχνών. Μπροστά στη βίλλα υπήρχε κάποτε και μια λίμνη με νούφαρα..
Το αρνητικό της ταινίας έχει δυστυχώς χαθεί.
Αντέχει σε κριτική
Πηγή: "Ελεύθερα Γράμματα", Απρίλιος 1946
Η Βίλλα με τα νούφαρα είναι η πρώτη ελληνική ταινία που αντέχει σε κριτική… Έχει σενάριο που, όσο κι αν είναι μελοδραματικό – η προσπάθεια για την εύκολη συγκίνηση του θεατή είναι από τις πιο συνηθισμένες κακοτοπιές του κινηματογράφου – δεν ενοχλεί και δεν του λείπει κάποιο κοινωνικό περιεχόμενο. Έχει συνέχεια και συνοχή στη δράση. Δεν παρασέρνεται από το κύριο χαρακτηριστικό των κακών ταινιών: την πολυλογία, την υποταγή της εικόνας στο λόγο. Έχει κάποια ευγένεια στον τρόπο που μεταχειρίζεται το θέμα. Δείχνει αρκετή αντίληψη της σημασίας της εικόνας και δεν της λείπει ο κινηματογραφικός ρυθμός.